niedziela, 22 grudnia 2013

Ciasto czekoladowe z mikrofalówki

Mój starszy syn jest oczywiście przeciwnikiem diety. Uwielbia słodycze, grzanki z białego chleba/bułek z żółtym serem, makaronu z pszenicy i tradycyjnych ciast. Jest do tego bardzo szczupły i gdy w domu nie ma tradycyjnego chleba, mąki to przestaje jeść i automatycznie jeszcze bardziej chudnie. Tak więc rad nie rad zawsze w domu jest biała mąka i mleko. I mój  DS od pewnego czasu niemal dzień w dzień produkuje sobie ciasto w mikrofali.
Pozazdrościłam mu. Nie tylko zresztą ja, pozazdrościła mu też siostra, młodszy brat też pewnie by wyraził zazdrość, ale nie bardzo potrafił. Postanowiłam więc przerobić przepis, którego DS używa i zrobić ciasto na bazie mąki migdałowej i mleka roślinnego.

Składniki:
* 1 jajko
* 3 łyżki oleju
* 3 łyżki mleka kokosowego - płynnego (następnym razem spróbuję z migdałowym)
* 2 czubate łyżki mąki migdałowej
* 1 czubata łyżka mielonego siemienia lnianego
* 3 łyżki karobu (lub kakao)
* szczypta soli
* 3 czubate  łyżeczki ksylitolu
* 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia (bezglutenowego)
* garść rodzynek

Wykonanie:
Używam półlitrowej filiżanki z brązowego szkła, której można bezpiecznie używać w mikrofalówce.

1. Ubić widelcem jajko z olejem i solą, dodać mleko.
2. Dodać wszystkie sypkie składniki. Mieszać widelcem na gładką masę.
3. Dodać rodzynki i jeszcze raz wymieszać.
4. Wstawić do mikrofalówki na 2 minuty 45 sekund - moc 750 Wat
5. Nie wyjmować od razu, tylko pozostawić jeszcze kilka - kilkanaście minut do wystygnięcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz